Beregn dit CO2 fodaftyk

Hvis vi ønsker at begrænse CO2 udslippet, må vi først finde ud af hvor meget CO2 vi udleder og hvor det kommer fra. Først derefter giver det mening at prioritere og diskutere hvor vi bedst kan begrænse CO2 udslippet.

Udskolingen regnede på dette i uge 39 2016 og illustrerede resultatet med en flot model af skolen, hvor de i samme størrelsesforhold lavede en balon som viste hvor meget CO2 vi udledte inden vi fik solceller, en ander balon som viste, hvor meget vi udleder nu med solceller (samt en del andre CO2 besparende foranstaltninger, som vi har installeret og lært, som LED belysning, automatiske vandhaner med føler på der tænder og slukker vandet) endelig lavede de beregningen på hvor meget vi ville kunne spare hvis vi fik jordvarme.

Læs rapporten her

Læs mere om undervisningsforløbet her