3.klasse cyklede til Bolund 2 dage i træk. Her lavede vi Landart af materialer fundet på stedet. Der blev løbet rundt om øen og gættet på tider og afstand. Der blev testet flydeevne hos forskellige genstande. Der blev artsbestemt dyr fundet i vandet.
Der blev lavet en trampesti over marken.
Hvilke muligheder for friluftsliv bør der være for børn, unge og voksne, der hvor I bor?
Der er ansøgt om udlodningsmidler til etablering af udekøkken. Ansøgningen er godkendt og pengene bevilliget. Arbejdet går i gang snarest.
Tanken er, at udekøkkenet, madkundskab og skolehaver skal kobles. Fra jord til bord og naturens spisekammer. Årstidernes afgrøder, hvad kan spises.
Hvad vil I gerne arbejde for mht. friluftsliv på jeres skole og i jeres kommune?
Etablering af udekøkken.
I forbindelse med turen til Trekroner Bækken, hvor eleverne fik indsigt i vandmiljø og ørredpleje, satte vi 50 små ørredyngel ud i bækken.